25 jul 2019

Achter de schermen van het Peutercollege

Musje bezwijkt haast van de hitte op deze zomerdag. Hoeft ook niet op het dak te zitten want er is niets te zien. Er loopt niemand op straat. Ook de scholen zijn dicht, het is vakantie.

De peutertjes van het Peutercollege in Rotterdam zijn ook vrij. Dat zullen ze wel jammer vinden want het is heel leuk op het Peutercollege. Je leert er namelijk dat je niet als eiland in het leven staat, maar dat je een community bent, en dat je een maatschappelijke rol hebt in de samenleving. Je gaat op bezoek bij een slager of een fysiotherapeut en kan je ervaring dan weer delen met je groep.

Als ik later groot ben


Ik doe een beetje musserig, hoor. Ik denk dat de peutertjes het best heel leuk hebben daar op het Peutercollege. Het ziet er gewoon goed verzorgd uit. Ik ben er trouwens zelf nooit geweest, maar ik heb ooit een opleiding voor Kinderverzorging/Jeugdverzorging gedaan dus ik heb wel een idee waar je op moet letten.

Maar het Peutercollege is geen doorsnee peuterspeelzaal, want er worden technieken toegepast die van de peutertjes brave, hardwerkende burgers moeten maken. Hoe weet ik dat? Lees hier verder

Geen opmerkingen:

Een reactie posten