4 sep 2019

Koffie met Bernice

Fat Cats denken dat ze onzichtbaar zijn

Lieve mensen, kom er even gezellig bij zitten. Kopje koffie? Suiker en melk? Want ik wil even persoonlijk met jullie tsjilpen. Let maar even niet op die grote domme Girfec kat, we weten heus wel wat hij in zijn schild voert. We zien hem wel ook al denkt hij dat hij onzichtbaar is.

Er beginnen veel mensen wakker te worden over het Girfec verhaal. Mensen in de jeugdzorg, bij gemeenten, GGZ en veel onafhankelijke zorgaanbieders. Maar vooral ook ouders, veel ouders. Nu komt de verontwaardiging, de boosheid en de kritiek, en men zoekt naar een standpunt om in te nemen: wat gaat er met mijn kinderen, mijn kleinkinderen gebeuren? Heeft dit gevolgen voor mijn werk, mijn inkomen? Waar is de politiek mee bezig? Het zijn onze rechten, de rechten van de kinderen, wij willen niet dat er met onze vrijheid, onze levens, onze democratie gesold wordt! En met deze golf van emotie komt ook de innerlijke drang: doe iets! En: wie gaat ons leiden? Waar kunnen we ons bij aansluiten? Somebody, DO SOMETHING! Lees verder

Geen opmerkingen:

Een reactie posten